Câștigătorii curselor Q, noutatea MotoRC 2022

Ineditul a adus spectacolul în cea de-a doua zi de antrenamente oficiale pentru sezonul 2022 OMV MaxxMotion MotoRC. Ziua de sâmbătă a fost dedicată ultimelor antrenamente libere, dar și noilor curse scurte Q ce înlocuiesc clasicele sesiuni de calificări la clasele S 300, S 600 și S 1000. Astfel, piloții au avut de gestionat curse desfășurate pe parcursul a cinci tururi de circuit, iar spectacolul pentru privitori a fost asigurat.

Cel mai rapid pilot în întregul weekend de la clasa BMW S 300, Răzvan Teodorescu nu a avut probleme în a-și asigura victoria nici în cursa Q. Pilotul Racing Academy, deși cu un start ezitant din grilă, s-a repliat rapid și după primele viraje s-a instalat la conducerea plutonului. Teodorescu s-a distanțat vizibil și, cu timpi pe tur net superiori adversarilor, a trecut primul linia de sosire. Podiumul cursei Q la S 300 a fost completat de Eric Stanciu, cel care se înscrie pe lista adversarilor lui Teodorescu în lupta din acest sezon, și de Matei Florea, pilotul MTS Motorsport având o evoluție apreciată de echipă.

Clasa S 600 a avut o luptă extrem de disputată la vârf. Florin Bîrlădeanu și Plamen Petrov s-au distanțat de pluton încă din start și au oferit un spectacol pe circuit. Depășiri succesive, dueluri roată la roată și suspans până într-un final în care Petrov a reușit o mică distanțare, suficientă pentru a trece primul linia de sosire la doar 0,4 secunde față de pilotul IQ Motorsport, campionul din 2021 al clasei. Componența podiumului a fost stabilită tot ca urmare a unei bătălii strânse. Robertino Dumitru a câștigat poziția a treia după cinci tururi de circuit în care a avut de luptă cu Georgian Radu și cu Cristian Angeloni.

La ”clasa regină” am avut parte de un preambul al luptei strânse ce se anunță în sezonul 2022 OMV MaxxMotion MotoRC. Plecat de pe poziția secundă în grilă, campionul en-titre Milen Georgiev i-a luat fața lui Vlad Neaga după start și a condus preț de câteva tururi cursa. Departe încă de a găsi setările potrivite motocicletei de concurs, potrivit propriilor declarații, Georgiev a fost nevoit să se recunoască învins într-un final în care Neaga a reușit să îl depășească și să se distanțeze în frunte. Pilotul Racing Academy a trecut primul linia de sosire și a stabilit și cel mai rapid timp în cursă, un 1:39.843. Podiumul a fost completat de Cătălin Cazacu, cel a cărui revenire în competiție a fost la nivelul așteptărilor pe care fanii timișoreanului le-au avut.

Ne îndreptăm într-o direcție bună, avem un feeling foarte bun pe noua motocicletă, încă din a doua zi mi-am atins best-ul pe acest sens. Vreau să felicit echipa și abia aștept ce pot face în continuare” – Vlad Neaga

Elementul de noutate din acest sezon, ”răsturnarea” grilei de start în cursa clasică de duminică în funcție de clasările din cursa Q de sâmbătă, aduce iată primele situații interesante. Potrivit rezultatelor finale ale cursei Q la clasa S 1000, în cursa clasică de duminică pole position-ul este ”arestat” de Bogdan Ungheanu. Pilotul Next Level Racing Team deschide o primă linie completată de Sasha Tolocenco de la Titan Racing și de Bogdan Buleandră de la Team BMR Honda. În noul scenariu, Vlad Neaga ocupă locul 10 în grilă, Milen Georgiev locul 9, iar Cătălin Cazacu poziția a opta.

A fost bine, primul viraj a fost foarte fain. Am pierdut o poziție în defavoarea lui Cătălin Cazacu. A avut el ceva ascuns, acolo” – Cătălin Marin

Din păcate, prognoza meteo pentru ziua de duminică anunță o maximă de 7 grade Celsius și ploi abundente la MotorPark România, iar organizatorii au luat împreună cu team managerii decizia de a suspenda ziua a treia de antrenamente oficiale, implicit ziua în care s-ar fi simulat cursele pe distanță clasică, cu grilă ”răsturnată”.

Cum a fost? Cald! Mâine plouă, ninge? Scoatem snowmobilul!” – Cătălin Cazacu

A fost interesant. E prima mea cursă la S 1000, băieții merg destul de tare pentru nivelul meu, momentan. Mâine aș fi plecat de pe poziția a doua. Eu și Quartararo” – Sasha Tolocenco

Trebuie să reintrăm în ritm. Nu ne-am antrenat destul, dacă așa au fost cinci tururi sunt curios cum o să fie la 16, 18. Dar în următoarele săptămâni voi intra în cea mai bună formă” – Bogdan Buleandă

”Am avut niște probleme de acomodare după sezonul rece și din cauza asta am preferat să merg într-un ritm mai lent, mai constant” – Ionuț Mistode

”Am terminat pe 10, cred. Ce înseamnă asta? Aaa, plec din pole position! A fost distractiv, m-am jucat un pic cu băieții, a fost bine” – Bogdan Ungheanu